Okouzlení Tatrami (2015)

19. srpna 2015 v 10:49 | Opti-Mystique |  Z akcí
Hory. Příroda. To je asi pro mě to pravé místo, kde se cítím opravdu svobodná, volná. Vítr ve vlasech, nad hlavou slunce a modrá obloha, všude kameny nejrůznějších tvarů, velikostí i barev, kvetoucí vřes, popadané kmeny obrůstající mechem, horské louky plné barevného kvítí, všudepřítomné stromy, které vás ohromí svou výškou. A ten výhled! Každá možnost překonat nějakou překážku, dostat se někam výš, udělat něco velkolepého, posunout limity, uvidět zase někam dál! S každým překonaným metrem převýšení jako bych překonávala i něco daleko většího, hlubšího.

Letošní dovolená s mamkou v Tatrách to všechno splňovala, s nádherným počasím jako sladkým bonusem. Po každém výšlapu jsem unaveně padla do postele, ale usínala jsem se šťastným úsměvem na tváři. Za těch pár dní, co jsme si odskočily na Slovensko, jsme stihly projít část Beilanských Tater, včetně návstěvy Beilanské jeskyně (z téměř 40°C na hodinu a něco do 5°C, to bylo docela brrrrr.), celý Ždiar, Monkovu dolinu a díky tomu, že jsme byly ubytované na dobře umístěném místě, tak jsme snídaly a večeřely s pohledem na Havrana a Ždiarskou vidlu - a to se prostě nikdy nemůže omrzet! Jeden den jsme si také udělaly výlet do Tatranské Lomnice, lanovkou vyjely na Lomnické sedlo, těsně pod Lomnický štít, druhou nejvyšší horu Vysokých Tater. Já se pak dostala ještě o trochu výš, abych měla pořádný rozhled a... uh, několik dlouhých minut jsem se tam v euforii zasekla, v očích slzy a rozhlížela se kolem. Tohle je sice asi jen zlomek emocí, co na horolezce přijde, když zdolá osmitisícovku, ale stejně. Najednou vás přemůže pocit, že jste táákhle maličcí, ale zároveň také nekoneční. V souladu s přírodou. Ach. Poslední den to pak byla neplánovaná zajížďka elektrickým vláčkem na Štrbské pleso. Po celý pobyt jsme se s mamkou ubezpečovaly, že příští rok je jasné, kam pojedeme. Znovu do Tater. A tentokrát bez lanovek a lenošení na stráni, tentokrát s horskou výbavou a celodenními výšlapy. Je tam toho tolik, co člověk může vidět. A tak neskutečně to našim sousedům závidím! Chtěla bych vám trošku přiblížit tu atmosféru, takže po rozkliknutí naleznete pod perexem alespoň pár fotek z té spousty, které jsem nafotila. Ale nejlepší by bylo si sbalit batůžek a vydat se tam sami...

Jen pár kroků od penzionu, za mnou zmiňovaný Havran a Ždiarská vidla.

Probouzelo nás bučení krav a cinkot zvonečků stáda oveček, ach!

Jediná společná, s mamkou na Lomnickém sedle.

Euforie z Lomnického štítu za mnou!

Při cestě vláčkem na Štrbské pleso jsem zatlačovala slzy z jiného důvodu. Planiny po útoku kúrovce, vichřice a požárů... Bylo hrozně smutné se dívat na těch pár osamocených stromů, kteří to vydržely.

Opti-Mystique

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 19. srpna 2015 v 11:24 | Reagovat

Pěkné fotky a úžasné místo ;)musel to být skvělý zážitek ;)

2 Ter Ter | E-mail | Web | 19. srpna 2015 v 14:39 | Reagovat

Moc krásné fotky! Tatry mám hrozně ráda, jako menší jsem tam dokonce jezdila na tábor a bylo to super. :) Na Štrbské pleso a pod Lomnický štít jsem se už také dostala a sdílím tvůj názor. Je to tam prostě nádherné. :)

3 Miloš Miloš | Web | 19. srpna 2015 v 17:02 | Reagovat

A kde je nějaký výšlap? Lanovka, sandály? :-)

4 Michelle Michelle | Web | 20. srpna 2015 v 0:01 | Reagovat

Nádhera. Tatry jsou úžasné místo a snadno se tam člověk vrací. Snad se vám příště povede i nějaký ten výšlap, já jsem je posledně protůrovala a stálo to za to. :)

5 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 22. srpna 2015 v 8:23 | Reagovat

Na Štrpském plese jsem byla snad desetkrát a pořád se ho nemůžu nabažit... nádherná příroda, mohla bych tam chodit každý den :)

6 Opti-Mystique Opti-Mystique | Web | 24. srpna 2015 v 9:08 | Reagovat

[3]: Nejsem si tak úplně jistá, kde jste k něčemu takovému přišel. Sandály jsem si obouvala jen na snídaně a cestu (ano, první fotka je focená těsně po příjezdu), zbytek pobytu jsem už horské boty nesundala. Ale pravda, na výšlapy to bylo letos slabší, zvláště kvůli neskutečnému horku a omezenému času, tak snad příští rok, už teď si hledám pořádné vybavení. Třeba pak už nebude třeba takového uštěpačného komentáře. :)

7 Opica Opica | Web | 24. srpna 2015 v 13:45 | Reagovat

To je fakt nádhera :)) taková dovolená by se mi taky líbila. Příští rok asi vážně s milým vyměníme moře za Tatry. Vidím, že oblíbený klobouk s tebou cestuje pořád a btw. tvoje máma na těch fotkách vypadá spíš jako tvoje ségra :D

8 Kelíns Kelíns | Web | 24. srpna 2015 v 21:54 | Reagovat

Tam je krásně, úplně z těch fotek cítím čerstvý vzduch :D

9 Bels Bels | E-mail | Web | 30. srpna 2015 v 14:54 | Reagovat

Velká krása tyhle fotky! Úplně si představuju ten čerstvý čistý vzduch všude kolem :3

10 Fauvista Fauvista | Web | 31. srpna 2015 v 11:07 | Reagovat

Ta lávka je dobrá. Z Tater jsem zatím poznal jen čaj.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
..... Ti nejmilejší a mému blogovému srdci nejbližší :3
..... Daniel ♥ - Babe - Bels - Maglaiz - Viollet - Elwin - Opica - ansvarcova - Ann Strawberry - rionka