Exkurze Osvětim - Krakov

22. října 2011 v 15:07 | Opti-Mystique |  Z akcí
Naše škola pořádala exkurzi do Osvětimi a Krakova. Rozhodně jsem si nemohla ujít tuhle akci, jak kvůli tomu, že to bylo ve všední den místo školy, tak kvůli tomu, že tuhle návštěvu by každý člověk měl udělat aspoň jednou za život. Konkrétněji myslím návštěvu Osvětimi. Člověk to prostě MUSÍ vidět. Aby si uvědomil, co se tam dělo. Aby pochopil, že to rozhodně nebylo dobré. Aby přísahal, že udělá všechno proto, aby se to už neopakovalo.

V celém článku máte stručnou reportáž s časovými údaji a fotkami.
Chtěla bych ji speciálně věnovat E.
(... protože jsi mi tam chyběla.)

4:32 - Motor autobusu nastartovaný, všichni usazení v sedadlech... můžeme vyjet :)
4:40 - +- v tomhle čase usínám se sluchátakama s Nirvanou v uších.
6:16 - Probouzím se, vzdávám pokus o dlouhodobější spaní a otvírám energeťák.
6:35 - ... přichází tak očekávaná čůrací pauza někde na benzince u Frýdku-Místku.
6:45 - Venku je fakt zima, takže nějaké větrání ukončuji docela brzo a vracím se do vyhřátého autobusu.
7:26 - Konečně za hranicemi Polska. Přichází 5 smsek od Vodafounu... Jo, operátor-počítač se asi nudí :D
8:45 - Příjezd do Osvětimi. Konkrétně do Auschwitz I. Všude je mlha a teploty nejspíš pod nulou. Aj.
9:00 - Jsme rozdělení na dvě skupiny a dostali jsme sluchátka naladěná na našeho průvodce. Ta moje dostala strašně divného chlapa (podle cedulky se jmenuje Markovski), který má pohled vraha, přízvuk jak Rus a do každé věty dává ,,dokonce". Takže s napětím ve svalech a žaludku, hurá na prohlídku...

11:02 - První část prohlídky dokončena. A jaké jsou pocity? Klepou se mi ruce, bolí mě hlava, slzí mi oči. Strašný. Velice působivě udělané, ale... Celé se to dostane až do morku kostí. Atmosféra vám zahalí mozek a nemůžete myslet na nic jiného... Autobusem odjíždíme do Auschwits II.- Birkenau. Jo a Předseda posílá srdečný pozdrav E.
11:11 - Vystupujeme z autobusu a začíná druhá část prohlídky. Všichni vykulené oči, nechápeme. Ten areál je obrovský. Průvodce říkal, že kdybychom to chtěli projít, trvalo by to přes 3 hodiny. Kvůli tomu, že většinu areálu vypálili Němci, aby zahladili stopy, už není vidět, jak moc velké to tu bylo. Vylezeme i na takovou menší věž, kde si můžeme prohlédnout celý areál z výšky... neuvěřitelné.

12:05 - Zase zpátky v teple autobusu. Ještě předtím jsme si chvíli ,,nezávazně" povídali s průvodcem. Nakonec se z něj vyklubal sympaťák, který se česky naučil z televize. Ale i tak platí, že jeho vražedný pohled by mě donutil i skočit z okna. ... no a teď do Krakova.
13:26 - Při dokumentu o Krakově, který nám na cestu pustila průvodkyně se vážně nedá spát. I když se to většině autobusu povedlo. Raději vytahuju knížku, kterou s sebou tahám celý den.
13:45 - Jsme v Krakově, hurá na prohlídku města a hlavně na Wawel. Je to fascinující město, kamkoliv se podíváte, tam je kostel....

15:15 - Vyhlášen rozchod. Samozřejmě hned ztratím půlku skupinky, které se nechce jít podívat do Mariánského kostela, jehož interiér je hooodně barevný a zlacený, což není u kostelů zrovna běžné. Ale když má někdo hlad... No, co už. Ale zato my jsme viděli Slawkowskou ulici (zajímalo by mě, jestli má něco společného s ,,naším" Slavkovem u Brna :D), Gospodu (s tím ,,G" vypadá mnohem líp), potkali nějakou demonstraci a samozřejmě prošli Sukiennici (což je tržnice). Stejně tak jsme nemohli propásnout ,,hejnal" - každou celou hodinu se troubí useknutá melodie z okýnka na Mariánském kostele.

16:45 - Sraz, komentování nakoupených věcí (já jsem utratila za náušnice s jantarem, dřevěnou růži, pěkně hnusnej preclík, plyšového draka - což je symbol Krakova a nějaké pohledy) a zase zpátky do autobusu. Cesta domů bude dlouhá...
19:02 - Zastávka někde před hranicemi u benzinky. Už nikdy si nebudu kupovat polský kafe. I když budu tak zoufalá jako teďka! :D ... do hranic prý zbývá asi půl hodiny. A domů další 2 a půl. Na cestu nám pouští Pianistu (-jeden z mých zamilovaných filmů. Ale po té Osvětimi... no, nebyl to dobrý nápad.) a potom i Královu řeč (kterou více-méně prospím).
22:23 - Příjezd, velké vystupováni... no a co nejdříve do postele a spát. Byl to náročný den.

Opti-Mystique

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 marcela marcela | 22. října 2011 v 15:23 | Reagovat

z těch fotek mrazí je to hrůza :(

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 22. října 2011 v 15:32 | Reagovat

Prohlídku Osvětimi bych asi nezvládla.
Jen je škoda, že naše škola žádnou takovou nerealizovala, dokud jsem se ještě nedívala na dokumenty a filmy o genocidě.
Ale od Polských hranic jsme my, v německém pohraničí na jihozápadě, přeci jen moc daleko.

Ale teď už bych tam nejela, je mi z toho zle, i když neodolám a na filmy s touto tématikou se dívám pořád.

3 Marmeládová princezna Marmeládová princezna | Web | 22. října 2011 v 15:48 | Reagovat

Já jsem absolvovala stejnou výpravu v minulém školním roce v červnu, takže jsme měli zase nesnesitelné horko, tak nevím co je lepší. Myslím si stejně jako ty, že Osvětim by si měl každý projít, aby měl lepší představu. Je to strašné, ale mě to tenkrát nějak moc nešokovala...ale zase si nemysli, že jsem nějaká bezcitná zrůda. Moje bujná fantazie si to představovala ještě horší, tak možná proto to se mnou bylo právě tak. Ale jo je to šílené, jaké zvěrstva se tam děly...:(.
A měli jsme stejného průvodce jak vy a buďme rádi, že jsme měli jeho, protože jestli měla ta vaše druhá skupinka taky tu paní co ta druhá u nás, tak ta prej česky oproti tady tomu pánovi neuměla vůbec...myslím si, že byl fajn...pěkně jsme si s ním na konci prohlídky pokecali :D.
No a Krakow...to je nádherné město! Byla jsem z toho úplně vedle, jak je to tam krásné :D! U Krakowa jsem ráda, že jsem ho viděla v létě a určitě bych se tam někdy ještě ráda podívala...:). Mají tam úplně dobrý chicken nudle box a byli tam na nás všichni strašně milí a chodili tam po městě přesně dle mého vkusu oblečení kluci a ty památky to snad ani nemusím zmiňovat. Prostě kouzelné město :)

4 Viollet Viollet | E-mail | Web | 22. října 2011 v 16:02 | Reagovat

Taky jsem tam byla, jentak nezapomenu. Nejhorší pro mě byly paradoxně ty budovy, ze kterých udělali ''muzeum'', to divné osvětlení, prošlapané schody... Musela jsem celou dobu stát u oken, jinak bych tam hodila kotvu...

5 Didi Didi | Web | 22. října 2011 v 21:33 | Reagovat

7:06 - Autobus opět startuje, takže zase na cestu. A paní průvodkyně nezavře pusu... My chceme spát! :D

ty koky, ten areal je fakt obrovsky..neuveritelne...a verim ze je este ooomnoho vacsi (s fotakom sa to samo neda vystihnut)

jo Pianistu som tiez videla, podla mna velmi dobre vystihnuty film

no tie fotky su uz aj tak hrozostrasne pre mna + este ta hmla k tomu... ale je pravda, ze raz by sa tam mal pozriet kazdy aby vedel, co sa dialo..ani ja som ta este nebola

6 Didi Didi | Web | 22. října 2011 v 22:41 | Reagovat

este som zabudla napisat, ze ten new dess je boziii..uplna dokonalost..vidno ze si perfekcionistka :D vsetko urobene do detailu..krasne...ani do prirody nemusim :D

7 McCaslin McCaslin | Web | 24. října 2011 v 15:56 | Reagovat

Doporučuji si přečíst knihu Klid je síla, řek tatínek od Zdenky Fantlové.
Tato paní si prošla koncentračníma táborama a vše popisuje. I pochod smrti, který musela obsolvovat. Je to vážně hrůzostrašné, bohužel pravdivé. nám to četla paní učitelka v občanské výchově. Aspoň teda nějakou část, ale je to hodně napínavé čtení a kolikrát jsem měla slzy v očích. Vážně doporučuju..

Ty hele, ty seš někde z okolí Slavkova? Já do Slavkova chodím do školy :D Bydlím kousek od Slavkova

8 Jerzy S. Jerzy S. | 7. května 2013 v 0:58 | Reagovat

zaibiszcie o Oświęcimiu i Krakowie, ja bardzo kocham Nirvanu:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.

Aktuální články

Reklama
..... Ti nejmilejší a mému blogovému srdci nejbližší :3
..... Daniel ♥ - Babe - Bels - Maglaiz - Viollet - Elwin - Opica - ansvarcova - Ann Strawberry - rionka